Розробки занять







«Пригоди маленької краплинки»

Комбіноване  заняття  з  природознавства  та малювання   для  старших   дошкільнят                                

Програмовий зміст: формувати вміння дітей емоційно реагувати на природні явища та об’єкти, отримувати позитивні враження від спостережень за ними; розширювати знання про кругообіг води в природі; поглиблювати уявлення про одну з найпоширеніших речовин у природі – воду, про різні стани води; надати знання про значення води для всіх живих об’єктів на Землі, про те як вода допомагає людині; учити на основі пошуково – дослідницької діяльності робити висновки, розширювати знання про властивості води; розвивати зв’язне мовлення дітей, цікавість, допитливість, логічне мислення, увагу; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни.
Попередня робота: спостереження в природі за дощиком, за калюжами, за струмками, за поливанням квітів; бесіди про користь води для живих об’єктів на землі; читання художніх творів про воду.
Матеріал: глобус;  запис звуків дощу; іграшкова краплинка, загадки,прислів’я,  ілюстрації – відгадки про явища природи (роса, дощ, сніг, туман, град, лід); таблиця «Кругообіг води в природі»; склянки з водою, цукор, ложечки, олівці.
                                          Хід заняття
1. Організаційний момент
           Привітання
Доброго ранку сонце привітне.
Доброго ранку небо блакитне,
Доброго ранку в небі пташки,
Доброго ранку маленькі дубки,
Доброго ранку люди усі.

 Дітки, сідайте тихенько,
 Слухайте гарненько.
 Зараз ми пограємо
 Та порозмовляємо.
             Загадка
Відома всім вам рідина,
Усі її вживають,
Бува хмаринкою вона,
Сніжинкою буває.
Бува як скло, бува тверда,
Звичайна, підкажіть…(вода).
2. Основна частина
Краплина дощу на ганку вигравала!
Спіймала я краплинку, а інші повтікали!
(вихователь показує краплинку)
-         Діти, хто до нас завітав у гості? (краплинка)
-         Яка вона? (кругленька, грайлива, весела, іскриста)
Краплинка принесла із собою багато цікавого. Перший сюрприз від хмаринки.
     Ось погляньте на глобус – маленьку модель нашої планети Земля. Якої барви на ньому найбільше? (діти відповідають). Так, блакитної. Якщо всю поверхню Землі умовно розділити на три частини, то дві з них становитиме вода, і лише одна частина – це суша, тобто поля, сади, гори, ліси, пустелі, міста, села. Не дарма ж космонавтам, які літають навколо нашої планети у космічних кораблях, вона здається зеленувато – блакитною. Це колір морської води. Пригадайте які моря ви знаєте. А які водойми є в нашій місцевості? (називають).
      Діти, вода – надзвичайно цікава рідина, адже в природному довкіллі вона буває в різних станах.
                       Гра «Де сховалась краплина?»
Діти відгадують загадки і виставляють картинки.
      *   Крила розпустила і сонечко закрила. (хмара)
 
      * Коли немає -  чекають, а коли прийду – тікають. (дощ)
      *  Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (річка)
      *  Намистиночки малі ніч згубила у траві.
          Вранці сонечко встало намистиночки забрало. (роса)
          *  Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав,
              Можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись. (озеро)
          *  Біле, а не цукор, м’яке а не вата, без ніг а йде. (сніг)
          *  Взимку у садах на вітах
              Заіскрились білі квіти,
              Хто цей диво – садівник,
              Що зробив такий квітник? (іній)
          *  Прозорий , як скло, та не вставиш у вікно. (лід)
          *  Із темної хмарини полетіли горошини. (град)
                           Відео « Вода в природі »
Діти, а як ви гадаєте, кому потрібна вода?
Діти читають вірш  «Кому потрібна водичка»
                       Для чого потрібна водиця?
                       Щоб попити й умиться,
                       Дітям, щоб плескати,
                       Мамі, щоб попрати,
                     
                       Травці – зеленіти,
                       Колоскам – дозріти,
                       Всім деревам, щоб рости,
                       Всім квіткам, щоб зацвісти.
Завдання на картках (діти показують стрілочками кому потрібна вода для життя).
                                   Фізхвилинка
Наступний сюрприз від Краплинки. Звучить аудіо запис дощу.
Діти, давайте розкажемо, які дощі ми знаємо.
Пальчикова гімнастика «Дощик».
Скільки знаю я дощів
Порахуйте мерщій:
Дощик з вітром
Дощ грибний,
Дощ з веселкою – дугою.
Дощик з сонцем,
Дощик з градом,
Дощик з жовтим листопадом.
     Дощ зі снігом,
Дощ з грозою
Дощ холодний,
Проливний!
Як багато є дощів.
          Діти, звідки береться дощик! (відповіді дітей)
              Відео  «Казка про  Хмаринку»
   Діти, а ви хочете дізнатися ще більше цікавого про воду, про її властивості? Тоді ми з вами, як справжні вчені підемо до лабораторії і дослідимо воду.
Вихователь разом з дітьми проводить досліди.
  Дослід 1. «Вода – це рідина»
  Дослід 2. «Вода – прозора»
  Дослід 3. «Вода не має смаку»
Діти повертаються на свої місця.
Пригадайте, діти, які прислів’я ви знаєте про воду.
 * Чиста вода – хворобі біда.
*  Вода – джерело здоров’я.
*  Водичка – найстарша сестричка.
*  Де вода , там і життя.
*  Вода – це здоров’я, вода – це краса,
    вода – цілюща ранкова роса.
     *  Хто водичку попиває, той міцне здоров’я має.
Молодці діти, а як ви думаєте, чи може вода бути небезпечною для людини. Так може стати лихо для тих хто не вміє плавати. Тож змалку вчіться плавати, будьте обережними й уважними на воді, і купання в річці чи морі принесе вам лише втіху.
       Уявимо, що ми – на березі моря. Весело хлюпають хвильки, ласкаво гріє сонечко, а ми відпочиваємо на тепленькому пісочку. (діти, заплющивши очі, слухають запис хлюпання хвиль)
        -Відпочили? Тепер на згадку про наше заняття намалюйте краплинку веселику (діти малюють).
                                                Підсумок
-         Що нового ви сьогодні дізналися про воду?
-         Молодці! Ви сьогодні були справжніми дослідниками.











«Подорож  до  Країни  Знань»
Інтегроване  заняття  для  старших  дошкільнят
                   
Програмовий зміст: вправляти  дітей  у  розрізненні  геометричних  фігур,  у розв'язуванні  прикладів , логічних  задач;  закріпити  знання  про  цифри,  про  сусідів числа. Збагачувати  лексичний  запас  словами-антонімами,  вправляти  у виразному  читанні  вірша «Берізка»  за  допомогою  малюнка.  Виховувати  самостійність,  інтерес  до  математики,  вміння  працювати  разом.
Матеріал:  лист  від  Знайка,  квітка   зі  знімними  пелюстками,  набір  цифр  від 1  до 10  на кожну  дитину,  картки  до  дидактичної  гри  «Перевір,  чи  все  правильно»,  картка  «Яка  цифра  заховалася?»,  картки  «Намистинки»,  картки  до  дидактичної  гри  «Склади  картину»,  віршовані  задачі,  композиції  з геометричних  фігур;  малюнок  до вірша  «Берізка»,  простий  олівець,  відео  «Математична  казка».
                                           
                                                    Хід  заняття
1.  Організаційний  момент.
                   Діти  з вихователем  утворюють  коло.
Наше  коло – це  сім’я,
Друзі – ти  і  ми  і  я.
Повернись  сусіду  зліва,
Повернись  сусіду  справа,
Ми – одна  сім’я,  ти  і  я.

-         Діти,  ми  отримали  листа  від  Знайка. Ось  що  він  пише: «Любі  друзі!  Запрошую  вас  до  Країни  Знань.  У  ній  багато  цікавих  міст,  де  на  вас  чекають  захопливі  ігри  та  завдання.  А  допоможе  успішно  подорожувати  ось  ця  чарівна  квітка.  Бажаю  успіхів.  Ваш  Знайко». – То  як,  діти,  помандруємо?  Але  спочатку  в  нас  буде  розумова  розминка.  Швиденько  відповідайте  на  мої  запитання:  Скільки  сонць  у  небі?  Скільки  кольорів  у  світлофора?  Скільки  пальців  на  руці?  А  на  двох?  Скільки  днів  у тижні?  Скільки  місяців  у  році?  Скільки  пір  року?
          Вихователь  показує  дітям  квітку  з  різнобарвними   пелюстками.
     2.  Основна  частина.
 Це  та  чарівна  квітка,  про  яку  писав  Знайко.  Саме  завдяки  їй  ми  швидко  дістанемося  казкової  країни.  Треба  промовити  ось  такі  слова:  «Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Кріїну  Знань  нас  віднеси».  Повторюйте  їх  за  мною.
 Знімає  і  відкладає  убік  одну  пелюстку.
Ми  з  вами  опинилися   у   Місті  Цифр.
Завдання:
 Викласти  цифровий  ряд  від  1  до  10 .
 Дидактична  гра   «Сусіди  числа».
 Дидактична  гра  «Намистинки».
 Дидактична  гра  «Які  цифри  заховалися».
Дидактична  гра  «Перевір,  чи  все  правильно».
Молодці  діти,  ви  добре  впоралися  із  завданнями.

Вихователь  знімає  другу  пелюстку.

-         Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Кріїну  Знань  нас  віднеси.
Тепер  ми потрапили  до  Міста  Геометричних  Фігур.
Запитання
1. З  яких  геометричних  фігур  збудований  дім?  Башта?  Ялинка?
2.  Скільки  усього  ялинок?
3.  Чим  відрізняється  трикутник  від  квадрата?
          4.  Які  геометричні  фігури  ви  ще  бачете?

  Вихователь  знімає  третю  пелюстку.

-         Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Кріїну  Знань  нас  віднеси.
Тепер  ми  потрапили  до  Міста  Логіки.
Дидактична  гра  «Створи  картину». 
У  кожної  дитини  картка  з  написаними  збоку  літерами  А  О  У   та  знизу  цифрами  від  1  до  6.  За  вказівкою  вихователя  діти  розкладають  вирізані  предмети  над  відповідною  цифрою.  Наприклад:  Покладіть  сонечко  напроти  літери  А,  між  цифрами  1  та  3.  Молодці,  діти , які  чудові  картини  у  вас  вийшли.  Придумайте  їм  назву.  «Зоряне  небо»,  «Зірочки»,  «Сонечко  і  хмарки». 

Вихователь  знімає  четверту  пелюстку.

-         Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Кріїну  Знань  нас  віднеси.
Ми  потрапили  до  Міста  Відпочинку
Діти  стають  у  коло. Проводиться  дидактична  гра  «Скажи  навпаки».
День – ніч,  високо – низько,  солодкий – гіркий,  горячий – холодний,  товстий – тонкий,  широкий – вузький,  легкий – важкий,  багато – мало.
                        
                                Фізкультхвилинка

Вихователь  знімає  п’яту  пелюстку


-         Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Кріїну  Знань  нас  віднеси.
 Нас  із  вами  зустрічає  Місто  Розумників.
Діти  розв’язують  приклади  на  індивідуальних  картках.

                                             Задачі
На  столі  стояли  три  горщики  з  медом. Вінні – Пух  виїв  мед  з  одного  горщика.  Скільки  горщиків  залишилося  стояти  на  столі?
                                                   ***
На  вербі  вродило  шість  груш, а  на  сосні – два  яблука.  Скільки  фруктів  на  обох  деревах?
                                                   ***
Оленка  відпочивала  у  бабусі  три  місяці.  А  Сергійко  був  у  бабусі  ціле  літо.  Хто  з  дітей  гостював  у  бабусі  довше?

Вихователь  знімає  шосту  пелюстку


-         Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Країну  Знань  нас  віднеси.
Тепер  ми  з вами  потрапили  до Цікавого Міста.  
        Відео  «Математична  казка»

Вихователь знімає останню пелюсточку.

- Ти,  пелюсточко,  лети,   в  Країну  Знань  нас  віднеси.
Ось і наша  остання  зупинка-Місто  Віршиків.
Діти  вчать  віршик  за  малюнком. 
                         Берізка  розвивається  у  тихому  гайку.
                         Зозуля  озиваеться:  Ку-ку, ку-ку,  ку-ку!
                         А сонце  усміхається  в зеленому  вінку.
                         Он  зайчик  умивається  на  теплому пеньку.    

3. Підсумок  заняття   
Молодці,  діти,  сьгодні  ви  були    уважними,  активними,  старанними  і виконали  всі  завдання.  Дійшло  вже  кінця  наше  заняття.  Та  на  вас  чекає  сюрприз  ,який    залишив  Знайко.  (Вихователь  показує  дітям  скриньку)  Покладіть  всі  праву  руку  на скриньку  і  вона  відкриється.  Вихователь  пригощає  дітей  цукерками. 


















Немає коментарів:

Дописати коментар